Czas i koszty dostawy
Koszt
Jest uzależniony od formy płatności oraz łącznej wagi zamówienia. Całe zamówienie jest wysyłane w jednej przesyłce i klient ponosi jeden koszt dostawy.
Rodzaj dostawcy | Przelew/Płatność online | Płatność za pobraniem |
Paczkomat inpost | od 16,50 zł | darmowa dostawa od 299zł |
Kurier Inpost | od 17,80 zł | brak |
Kurier inpost pobranie | 21zl (darmowa dostawa od 270zl | |
Odbiór osobisty
paczka w weekend paczkomat |
00,00zł
17,80zł |
W siedzibie firmy po wcześniejszym zakupie na stronie.
brak |
Całkowity czas realizacji zamówienia (wraz z dostawą) wynosi od 1-4 dni roboczych - jeśli produkt znajduje się na magazynie. W innych przypadkach prosimy o kontakt z naszym sklepem.
Jeżeli konsument nie odstąpił od umowy zawartej na odległość, zawartą umowę kupna-sprzedaży uznaje się za ważną. Zgodnie z umową, sprzedawca zobowiązuje się do wydania rzeczy, a kupujący do odebrania oraz zapłacenia za towar.
Z dniem wydania danej rzeczy przez sprzedawcę, prawo własności do niej należy do osoby kupującej. A zatem, gdy konsument nie odbiera rzeczy dostarczonej na podany przez niego adres (czyli rzeczy już należącej do niego) – narusza warunki umowy.
Wobec naruszeń warunków umowy, sprzedawca ma prawo dochodzić od klienta obowiązku wykonania zawartej umowy, czyli zapłaty ceny za towar oraz odszkodowania za poniesione wydatki (np. koszty odesłania towaru z powrotem dla sprzedawcy, czy koszty magazynowania).
W związku z powyższym, gdy konsument nie odbiera przesyłki pobraniowej, sprzedawca ma następujące prawa dochodzenia swoich roszczeń:
Żądać od klienta odebrania towaru i zapłaty za towar oraz kosztów przesyłki, czyli żądać należytego wykonania umowy kupna-sprzedaży;
Żądać od klienta zapłaty za towar, kosztów przesyłki w pierwszą stronę oraz kosztów przesyłki z powrotem do sprzedawcy, jako wynagrodzenie za poniesione straty i naprawienie szkody z tytułu niewykonanej umowy. Klient wciąż ma obowiązek odebrać towar. W takiej sytuacji sprzedawca nie musi ponownie odsyłać produktu do klienta;
Wezwać klienta do odebrania i zapłaty za towar z podaniem terminu zapłaty i zagrożeniem, że w razie jego upływu odstąpi od umowy sprzedaży. Po upływie terminu i braku reakcji ze strony klienta, sprzedawca składa klientowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży – w tym wypadku własność towaru “wraca” do sprzedawcy, a klient nie ma obowiązku uiszczenia ceny. Umowa sprzedaży zostaje uznana za niebyłą.
Ubiegamy się o zwrot kosztów przesyłki . Wzywamy do zapłaty drogą telefoniczną, mailową lub pisemną. Jeśl te metody okażą się nieskuteczne, pozostaje droga sądowa lub windykacja.
Wybór danego rozwiązania należy do sprzedawcy. Jeśli pomimo zastosowania którejś z powyższych próśb konsument nie będzie chciał wykonać umowy, sprzedawca może wystąpić na drogą sądową. Przed sądem możemy jednak skontaktować się z Inspekcją Handlową, która przeprowadzi postępowanie mediacyjne nie wymagające poniesienia kosztów.